Ha a Monte-Carlo Ralit nem tekintjük aszfaltfutamnak (ne tekintsük, a klasszikus értelmben semmiképp sem az), akkor eddig egy alkalommal ment aszfalton Sebastien Ogier a Citroennel: a Korzika Ralin második helyet szerzett vele. De hogyan? Összesen két olyan gyorsasági szakasz volt, amikor befért a legjobb három közé, több nyolcadik-kilencedik ideje volt, mint második-harmadik és a C3 konkrétan a leglassabb volt a mezőnyben – Ogier és Esapekka Lappi is panaszkodott arra, hogy az autó nem akar fordulni, nincs tapadás, ezt pedig nem sikerült orvosolni.
A csodával határos második hely (a többiek különböző hibáinak köszönhetően) így abszolút extra eredménynek számított a francia számára, a soron következő Német Ralira viszont muszáj lenne javulniuk aszfalton: a Hyundai hagyományosan jó ezen a pályán, Thierry Neuville és Dani Sordo mindenképpen győzelemre esélyes, de Andreas Mikkelsen is futott már itt remek versenyt, a Toyota motorereje pedig itt is nagyon sokat érhet, Ott Tanak ráadásul tavaly és tavalyelőtt is nyerni tudott Németországban.
Nos, Ogier próbálja összerakni az autót az augusztus 22-25-ei hétvége előtt, már zajlik a teszt – vajon sikerül javulniuk? Tavaly Craig Breen a Citroennel a leglassabb célbaérő WRC volt…